Instituut KCB

Conflictexperts voor organisaties die naar de realiteit willen kijken

Koetsenruijter Conflictmanagement & Bemiddeling

‘Als u het er niet mee eens bent dan dient u maar een bezwaar in.’

“Dus jij denkt hier de baas te zijn? Houd je mond en laat mij met rust.”

‘Zijn jullie helemaal gek geworden. Dit pik ik niet!’

‘Als u het niet heel snel oplost dan krijgt dit gesprek een vervelend staartje. Kies maar.’

Herkent u dit?

Als ambtenaar bellen bij bezwaargevoelige besluiten, slecht nieuws brengen, klachten en bezwaren van gefrustreerde burgers behandelen en omgaan met lastig gedrag zoals manipulatie. Het klinkt zo makkelijk: ‘Bel die burger nou gewoon even op.’ Maar hoe bereid je je voor op escalatie? Hoe en wanneer stopt je dienstverlening? Hoe houd je voldoende regie?

En wat nou als de problemen liggen binnen het (management)team of de organisatie… Elk verandertraject flopt, medewerkers zijn niet vooruit te branden, er is veel gedoe en geklaag. Energie lekt weg. Grensoverschrijdend gedrag zoals pesten steekt de kop op. De leidinggevende is uit rol en medewerkers beschadigen elkaar?

Ontwikkeling van professionele conflictvaardigheden

Sinds 2007 zijn wij als conflictexperts betrokken bij meer dan 125 bestuursorganen en werken we aan een responsieve overheid. Dit doen we door primaire beslissers zoals klantmanagers en vergunningverleners, maar ook klacht- en bezwaarbehandelaars te trainen op conflictvaardigheden. We werken ook voor de rechtspraak, de zorg en bij onderwijsinstellingen.

Wij zien steeds meer organisaties die kampen met ontwikkelingsproblemen, conflicten en verwaarlozing. Dit heeft direct invloed op de kwaliteit van het werk. Door het maken van werkelijkheidsanalyses, contracteren van veranderopgaves en aandacht voor leiderschap is georganiseerd herstel en ontwikkeling wél mogelijk.

Behoefte aan meer informatie?

Neem dan contact met ons op:

Instituut KCB

Postbus 11282
2301 EG Leiden

06-45604545
Info@instituut-kcb.nl

7 + 12 =